نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

  • ۰
  • ۰

کفپوش پارکت بهتر است یا کفپوش لمینت؟ مزایا و معایب هر کدام

کفپوش پارکت و کفپوش لمنیت دو نوع اصلی و صد البته محبوب از کفپوش ها به منظر اجرا در ساحتمان های مسکونی وی غیرمسکونی هستند. هر یک از این دو کفپوش مزایا و معایب خاص خود را دارند که در این مقاله قصد بررسی آن‌ها را داریم:

پارکت دقیقاً به چه معناست؟

پارکت اصطلاحی برای کفپوش ساخته شده از چوب منبت‌کاری است که به صورت هندسی چیده شده است. کلمه «پارکت» از کلمه قدیمی فرانسوی «parchet» گرفته شده که به معنی فضا یا محفظه کوچک است.

مزایای پارکت در مقایسه با لمینت

زیبایی و جذابیت:از آنجا که پارکت از چوب ساخته شده، احساس گرما را به مکانی که در آن نصب می‌کنید، می‌دهد. پارکت به دلیل داشتن الگوی هندسی و زاویه‌ای، موجب شده تا در برخی از بزرگ‌ترین کاخ‌ها در طول زمان، به انتخابی خاص تبدیل شود. از آنجا که می‌توان الگوها و مواد موجود در پارکت را سفارشی کرد، این کفپوش می‌تواند به خانه شما ظاهری کلاسیک یا مدرن ببخشد.

نه تنها می‌توان از انواع الگوها و مواد در انتخاب پارکت استفاده کرد، بلکه می‌توان چوب را به رنگ‌های مختلف رنگ‌آمیزی کرد. هنگامی که به راحتی و لوکس بودن فکر می‌کنیم، کفپوش چوبی همیشه انتخاب اول بوده است، به همین دلیل جای تعجب نیست که از کفپوش پارکت در خانه‌ها و هتل‌های سراسر جهان استفاده می‌شود.

منحصر به فرد بودن:اگر به دنبال کفپوشی کاملاً بی‌نظیر هستید، پارکت گزینه مناسبی است که باید در نظر بگیرید. هر کاشی آن واقعاً منحصر به فرد است، زیرا مواد موجود در آن قبل از نصب، ترکیب شده و سپس برش داده می‌شوند. می‌توان الگوها، مواد، بافت و رنگ کفپوش پارکت را سفارشی کرد تا هر اتاق، کفپوش خاص خود را داشته باشد.

غیر آلرژیک بودن:برخلاف فرش و گلیم که گردوغبار، خاک و مواد حساسیت‌زا را در خود جای می‌دهند، کفپوش پارکت جایی برای این مهمانان ناخواسته فراهم نمی‌کند. این کفپوش، انتخابی عالی برای خانواده‌های دارای فرزند خردسال که در معرض خطر آلرژی هستند، محسوب می‌شود و برای افرادی که آلرژی دارند نیز بسیار مناسب است

دوام:کفپوش پارکت نسبت به کفپوش‌های سنتی چوبی دوام بیشتری دارد. دلیل آن استفاده از سه لایه چوب برش خورده در زاویه 90 درجه برای کاهش حرکت چوب است. لایه بالایی کفپوش پارکت، لایه سایشی است. این لایه با دقتی بالا انتخاب شده تا بیشترین مقاومت را در طول زمان داشته باشد. لایه‌های زیر لایه سایشی، ضربات وارد شده را به خود جذب می‌کنند تا دوام بیشتری را تضمین کنند.

معایب پارکت:

نیاز به نگهداری:مهم نیست که چقدر از کفپوش پارکت مراقبت کنید، مهم این است که این کفپوش باید دوباره آب‌بندی، سنباده کاری و صیقل داده شود. این فرایند به منظور اطمینان از زیبا و نو ماندن کفپوش و همچنین افزایش طول عمر آن انجام می‌شود.

حساس به رطوبت:از آنجا که کفپوش پارکت از چوب ساخته شده، در برابر نم و رطوبت حساس است. همان‌طور که گفته شد، ضروری است که رطوبت خانه را کنترل کرده و پارکت را خشک نگه دارید.

کفپوش لمینت چیست؟

کفپوش لمینت سال‌ها پیش به عنوان جایگزینی برای کفپوش چوبی با قابلیت نصب آسان، ظاهری جذاب و بادوام تولید شد. از آن زمان به بعد، فناوری آن با سرعت زیاد با تصویربرداری با وضوح بالاتر، منبت‌کاری عمیق‌تر، مکانیسم‌های درزگیری بهتر و انبوهی از نوآوری‌های دیگر پیشرفت کرده است.

مزایای کفپوش لمینت

کفپوش لمینت به صورت الوار یا کاشی است. لبه‌ها و انتهای کفپوش به گونه‌ای طراحی شده که به هیچ‌گونه چسب یا میخ برای نصب نیازی ندارد و هرکس می‌تواند آن را به راحتی نصب کند.

ساختار لمینت به قطعات آن پایداری می‌دهد و از باز شدن درزها هنگام تغییر رطوبت جلوگیری می‌کند.

کفپوش لمینت وزن سبکی دارد و روی یک لایه فوم نازک ضربه‌گیر نصب می‌شود.

معایب کفپوش لمینت

کفپوش لمینت را نمی‌توان مانند کفپوش چوبی صیقل داد و پس از فرسوده یا پاره شدن، باید آن را جایگزین کرد. ضمانت کفپوش مورد نظر خود را هنگام خرید بررسی کنید. محصولات با ضمانت بالاتر، به معنای کیفیت بهتر و طول عمر بیشتر است. از خرید کفپوش لمینت ارزان قیمت خودداری کنید.

ممکن است این کفپوش واقعی به نظر برسد، اما از مواد مصنوعی ساخته شده که سختی آن احساس می‌شود و هنگام راه رفتن می‌تواند صدایی ناخوشایند ایجاد کند.

  • ۰۰/۰۸/۲۵
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی