نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

  • ۰
  • ۰

چگونه یک آسانسور باید بازرسی شود ؟

 

در ادامه سه نکته مهم برای بازرسی تعمیر سرویس آسانسور وجود دارد :

 

ارتباط با مستاجراین : به مستاجران اطلاع دهید که تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده در حال انجام است ، تا آن ها از علائم و تذکرات پیروی کنند. از رفت و آمد زیاد خودداری کنید و همیشه مطمئن شوید که آسانسور یا پله جایگزین در دسترس است. در تمام طبقات کلیدی که آسانسور در آن متوقف می شود ، تابلو راهنما قرار دهید.

انجام بازرسی :

انجام ممیزی تجهیزات آسانسور به تعیین وضعیت تجهیزات ، انواع تعمیرات لازم و سایر خدمات مورد نیاز کمک می کند.

برای اطمینان از ایمنی آسانسور ، قسمت های زیر را بررسی کنید :

داخل کابین : وضعیت علائم و نشانه های عملکرد دستگاه ، عملکرد دکمه ها ، تهویه ، روشنایی ، نیروی درب کابین هنگام باز و بسته شدن را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که دستگاه های اضطراری در دسترس هستند و در شرایط کار خوب قرار دارند.

قسمت بالای کابین : بررسی کنید که آیا کابل های مسافرتی و بالابرها عملکردی دارند و به درستی تنظیم شده اند. روغن کاری مناسب برای ریل ها ، طناب های گاورنر ، وسایل تعلیق ، زنجیرها و غیره را اعمال کنید.

بازرسی اتاق ماشین : ارزیابی شرایط تجهیزات در اتاق ماشین بسیار مهم است. روغنکاری مورد نیاز را برای وسایل تعلیق ، چرخ دنده ها ، یاطاقان و سایر تجهیزات مکانیکی که نیاز به روانکاری دارند ، تامین کنید.

تهیه گزارش : یک گزارش جامع از بازرسی شامل عکس های هر گونه نقص تجهیزات و شرح هر گونه مشکل عملیاتی را تکمیل کنید. گزارشات مستند برای رعایت مقررات ، الزامات ایمنی آتش سوزی و گزارش های نگهداری مورد نیاز است.

  • ۰۰/۱۰/۱۱
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی