نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

  • ۰
  • ۰

 

کاهش حوادث با سرویس و نگهداری آسانسور

 

با توجه به نوع، میزان و نحوه استفاده، تمامی وسایل مکانیکی به سرویس و نگهداری نیاز پیدا می‌کنند. آسانسور نیز برای داشتن کارکردی درست به سرویس و نگهداری آسانسور آن هم بصورت ماهانه احتیاج دارد. در هر سرویس ماهانه، سرویسکار اجزا و قطعات مختلف آسانسور را مورد بررسی قرار می‌دهد تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شود و در صورت نیاز نسبت به تعمیر و یا تعویض قطعات اقدام کند. این امر از برخی خرابی‌های جدی آسانسور جلوگیری خواهد کرد، زیرا نقص در عملکرد بخش کوچکی از آسانسور در برخی از موارد، خرابی‌های بزرگ و جبران ناپذیری را بوجود می‌آورد که گاهی منجر به حادثه نیز می‌گردد.

 

البته این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که تنها داشتن یک سرویسکار ماهیانه به منظور سرویس و نگهداری آسانسور، برای اطمینان از عدم وقوع حادثه کافی نیست. زیرا در این میان افراد سودجویی وجود دارند که در ازای سرویس و نگهداری آسانسور مبالغی را دریافت می‌کنند بدون آنکه آسانسور شما را بررسی نمایند. این افراد در برخی موارد برای جلوگیری از خرابی، سیستم ایمنی آسانسور شما را پل می‌کنند که بسیار خطرناک است.

 

در واقع اکثر این افراد از مهارت لازم برخوردار نیستند و تنها یک شماره تلفن از آن‌ها در دسترس شما است که در زمان بروز حادثه کسی جوابگوی آن نخواهد بود. در نتیجه بهتر است از سرویسکاران مجاز برای سرویس و نگهداری آسانسور خود استفاده کنید. این افراد که به استخدام شرکتی معتبر درآمده‌اند در صورت بروز مشکل موظف هستند تا تمامی مشکلات شما را رفع کنند.

  • ۰۰/۱۱/۰۲
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی