نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

  • ۰
  • ۰

سرویس آسانسور و نگهداری و بازرسی آن

سرویس آسانسور

 

آسانسور یک وسیله نقلیه عمومی است که به طور موثر افراد و یا وسایل را بین طبقات یک ساختمان جا به جا می کند. آسانسورها معمولا از موتورهای برقی استفاده می کنند که قابلیت هدایت کابل های کششی ، سیستم های وزنه متعادل کننده و پمپاژ مایع هیدرولیکی برای بلند کردن پیستون استوانه ای را دارند. سرویس و تعمیر و نگهداری آسانسورها اگر به موقع و سر وقت انجام شود ، هیچ خطر جدی ساکنین آن ساختمان را تهدید نخواهد کرد. پس از نصب آسانسور جدید ، تکنسین های شرکت اوج فراز بیهق یک برنامه تعمیر و نگهداری متداولی را به شما ارائه می دهند که به شما کمک می کند تا در مسیر تعمیرات منظم خود ادامه دهید. بدین ترتیب اسانسور ساختمان شما همیشه آماده کار و ایمن می باشد.

نحوه کارکرد آسانسور چگونه است ؟

قاعده کلی عملکرد آسانسور شبیه به سیستم قرقره بالابر است که برای بیرون کشیدن آب از چشمه استفاده می شود. تنها فرق سیستم آسانسور با قرقره بالابر این است که قرقره به صورت دستی اداره می شود ، در حالی که آسانسور از مکانیزم های پیشرفته ای برای تحمل بار استفاده می کند. در اصل آسانسور یک جعبه فلزی در ابعاد مختلف است که به یک طناب فلزی بسیار سخت متصل شده است. این طناب از چرخ قرقره آسانسور در قسمت موتورعبور می کند. در اینجا چرخ قرقره همانند چرخ در سیستم قرقره بالابر دستی است و کار آن محکم نگه داشتن طناب فلزی می باشد. این سیستم توسط یک موتور قابل اجرا است. هنگامی که سوئیچ روشن است و آسانسور بالا و پایین می رود یا متوقف می شود ، موتور می تواند فعال شود.

  • ۰۰/۱۱/۳۰
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی