نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

  • ۰
  • ۰

پیامدهای استفاده نکردن از خدمات سرویس و نگهداری آسانسور

 

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تنها در زمان نیاز، آسانسور خود را تعمیر می‌کنید و تصور می کنید پرداخت نکردن حق سرویس بصورت ماهیانه کار به‌صرفه‌ای است؟ برای اینگونه افراد باید بگوییم که اگرچه استفاده نکردن از خدمات سرویس و نگهداری آسانسور ظاهرا باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های ماهانه ساختمان می‌گردد اما باید بدانید که در صورت خرابی آسانسور و نیاز به تعمیر آن، باید هزینه‌ای بیشتر از چندین ماه سرویس را برای عیب‌یابی به سرویسکار پرداخت کنید، زیرا به دلیل خرابی‌های پی‌درپی، امکان آسیب‌دیدگی‌های ناگهانی و طولانی در آسانسور وجود دارد. قطعا هیچ‌کسی نمی‌خواهد که یک روز در آسانسور گیر بیفتد و غافلگیر شود، بنابراین سرویس ماهیانه با هزینه‌ای کم می‌تواند بروز اینگونه مشکلات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

خرابی آسانسور به دلیل عدم سرویس و نگهداری آسانسور

 

عدم سرویس مرتب آسانسور می‌تواند باعث خرابی این وسیله مکانیکی پرمصرف گردد. گاهی اوقات با صرف وقت و هزینه‌ای بسیار کم می‌توان نقص در یک قسمت کوچک از آسانسور را برطرف کرد که این موضوع تنها با بررسی ماهیانه امکان‌پذیر است.

 

در غیر این صورت نقص یک قسمت کوچک خرابی‌هایی را در قسمت‌های اساسی آسانسور باعث می‌شود که برای رفع آن باید هزینه‌ای چند برابر را متحمل شد. در واقع عدم سرویس آسانسور بصورت دوره‌ای و منظم باعث خرابی قطعات اساسی شده و معمولا هزینه‌ای که برای تعمیر و جایگزینی این قطعات صرف می‌شود بیشتر از هزینه سرویس دوره‌ای خواهد بود.

  • ۰۰/۱۰/۳۰
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی