نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

  • ۰
  • ۰

زیپ پانل چیست؟

زیپ پانل چیست؟

پوشش سقف زیپ پانل یک پوشش سقف یکپارچه‌ای می باشد که به دلیل قابلیت انعطاف پذیری فوق‌العاده و بر اساس نیاز معماران امروزی در انواع شکل و رنگ متعدد قابل اجرا خواهد بود

این نیاز بشر می باشد که در زمینه فراوانی و تنوع در مسکن چه از لحاظ زیبایی، امنیت، استحکام، هزینه و ایجاد کارهای سریع و سبک منجر به اختراعات قابل توجهی در صنعت ساختمان‌سازی شده است. روند تولید سازه‌های پیشرفته هر روز در حال افزایش و پیشرفت است. از طرفی مهندسین و معماران نیز هر چه بیشتر در تلاش‌اند تا سازه‌هایی زیباتر، متنوع‌تر و ایمن‌تری را در اختیار صاحبان کار قرار دهند.

درواقع زیپ پانل یکی از همان اختراعات سریع و سبک روز می باشد که روند تولید موادی را در پی دارد که علاوه بر کاهش هزینه ‌های اضافی به‌عنوان عایقی مناسب عمل کرده و از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می‌نماید. از طرفی ظاهری زیباتری نسبت به سازه های پیشین دارد.

ویژگی های زیپ پانل

مقاومت بالا در برابر زلزله

انعطاف پذیری فوق العاده

عایق رطوبتی، صوتی و گرمایی خوب

وزن سبک و جابجایی آسان

تنوع در شکل، رنگ و اندازه

مقاومت در برابر خوردگی، سایش و خوردگی

عمر مفید بالا در مقایسه با سایر مصالح سنتی و سازه ها

کاهش هزینه های ساخت و ساز

صرفه جویی از انرژی ( تعدیل انرژی)

کاربرد های زیپ پانل

با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که این محصول دارد مانند تنوع در اشکال و اندازه آنها، می توانند در مکان ها مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. به دلیل ویژگی عایق حرارتی و صوتی زیپ پنل، به عنوان پوشش سقف بیمارستان ها، فرودگاه ها، سالن های ورزشی و مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل مقاومت بالای زیپ پانل در برابر حرارت و نشت آب، امروزه در معماری سبز نیز از آن استفاده می شود. با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی در حال تغییر بوده و سطح آلودگی هوا افزایش یافته است، امروزه معماری سبز می کوشد تا با ایجاد فضای سبز در پشت بام خانه ها و ساختمان ها، با آلودگی هوا مقابله کند. از این رو استفاده از زیپ پنل به عنوان عایق رطوبتی در چنین ساختمان هایی می تواند بسیار مناسب باشد. در این مورد، زیپ پنل به عنوان یک زیر لایه در زیر فضای سبز عمل کرده و علاوه بر ایمنی در برابر رطوبت و نفوذ آب، باعث زیبایی ظاهر ساختمان می شود.

مزایای سقف زیپ پانل

دارای سازه ای یکپارچه می باشد.

در مقابل زنگ زدگی و خوردگی مقاوم می باشد.

عایق در برابر صوت، حرارت، رطوبت و می باشد.

ایمنی بالای کار و سبک بودن وزن سازه با به کار بردن زیپ پنل ها.

کاهش هزینه ها و صرفه جویی در انرژی با استفاده از زیپ پنل ها.

دارای انعطاف پذیری بالا بوده و می تواند دهانه های بزرگ با شکل های منحنی مختلف را پوشش دهد.

  • ۰۰/۰۶/۲۸
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی