نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

  • ۰
  • ۰

سقف کشسان چیست؟

سقف کشسان چیست؟

امروزه صنعت ساخت و ساز از تنوع بالاتری نسبت به سابق برخوردار است. البته این موضوع طبق نیاز ایجاد شده است که تاثیر زیبایی بر محیط و کاربری بهتر، این بستر را فراهم کرده است. ضرورت به کار بردن این موضوع با ورود به تمام بناها احساس می‌شود. به زبان ساده‌تر وقتی وارد یک بنای اداری، تجاری یا مسکونی و می‌شویم، معمولا تم اولیه بنا که شامل کف، سقف و دیوارها می‌شوند به چشم می‌خورد. از این رو توجه به ایجاد جذابیت برای این موارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی از گزینه‌های امروزی که برای سقف به کار برده می‌شود تا این زیبایی را ایجاد کند و جلب توجه ویژه‌ای به همراه داشته باشد، سقف کشسان است. اما نکته جالبی که باید عنوان کرد این است که سقف کشسان تنها برای سقف مورد کاربرد ندارد. در برخی از موارد از متریال به کار برده شده در آن به عنوان یک دیوارپوش نیز به کار می‌برند که در این صورت به آن دیوار کشسان می‌گویند. حتی گاهی از آن برای سه بعدی به نظر رسیدن بعضی از قسمت‌ها و تزئینات داخلی دیگر نیز استفاده می‌کنند.

جنس سقف کشسان از چیست؟

نکته مهم دیگری که در رابطه با سقف کشسان وجود دارد و سبب متمایز شدن آن از سایر انواع و طرح‌های مختلف شده است، به جنس آن مربوط می‌شود. در واقع سقف‌های کشسان از پارچه‌هایی با جنس PVC ساخته می‌شوند که با نسبت 90 درصد از PVC ساخته شده‌اند و 5 درصد افزودنی‌های لازم و 5 درصد دیگر نیز شامل پلاستی سایزر است.

نکته‌ای که در رابطه با پلاستی سایزر به کار برده شده در آن باید در نظر داشت به ایجاد خاصیت کشسانی آن مربوط می‌شود. در واقع این متریال است که سبب شده است طرح مورد نظر را بتوان با انعطاف پذیری و کشسانی بالا ایجاد کرد. در واقع با حرارت دادن به متریال، حالت کشسانی ایجاد می‌شود و پارچه را به حد دلخواه می‌توان شکل داد و با کش آمدن به طرح مورد نظر رساند.

نکته مهمی که در رابطه با سقف کشسان بهتر است در نظر داشت و حتی جزء مزایای آن در نظر گرفت، به وجود زینک در ترکیبات آن مربوط می‌شود. وجود زینک در متریال سقف کشسان سبب ضد قارچی و ضد باکتریالی شدن آن می‌شود. وجود مقداری کلر در ترکیبات آن به ضد حریق شدن آن منجر می‌شود. انواع مختلفی از سقف کشسان وجود دارد که ممکن است نیمه شفاف، مات و یا براق باشند.

نحوه اجرای سقف کشسان چگونه است؟

درصد بالای متریال تشکیل دهنده سقف کشسان PVC است. خاصیت مهمی که در رابطه با این پارچه‌های ساخته شده از PVC وجود دارد شامل موارد زیر می‌شود:

کشسانی بالا

پایداری در کشش

مقاومت کافی

متریالی سبک و نازک

با این وجود تا حد به سزایی در اجرایی کردن سقف کشسان مشکلی ایجاد نخواهد شد. نصب سقف کشسان تخصص بالایی نیاز دارد و اغلب مهارت لازم برای اینکار باید وجود داشته باشد. در واقع ریل‌هایی در کناره‌ها لازم است تا به وسیله گیره، پارچه‌های PVC که همان سقف کاذب را تشکیل می‌دهند را نگه دارند.

مزایای اجرای سقف کشسان

ویژگی‌های مختلفی در رابطه با سقف کشسان وجود دارد که سبب استفاده بیشتر از آن برای دکوراسیون داخلی می‌شود. متریال به کار برده شده در سقف کشسان، قابلیت بالایی برای چاپ دارد که تنوعی از طرح‌ها را در اختیار سلیقه‌های مختلف قرار می‌دهد.

  1. تمیزی و پاکیزگی همیشگی
  2. استحکام بالا و مقاوم در برابر ریزش
  3. زیباسازی محیط
  4. مقاوم در برابر آتش‌سوزی
  5. نصب سریع و راحت سقف کشسان
  6. قابلیت جا به جایی
  7. پوشش دهی سقف
  • ۰۰/۰۶/۰۶
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی