نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

  • ۰
  • ۰

مزایا و معایب انواع کف کاذب چیست؟

آیا می دانید علاوه بر سقف کاذب، کف کاذب نیز وجود دارد؟ همانطور که می دانید برای پوشش کف ساختمان و زیباسازی آن از کفپوش های مختلفی استفاده می شود که هر کدام ویژگی ها و زیبایی خاص خود را دارند.

برای مثال پارکت چوبی یکی از بهترین پوشش هایی است که در دکوراسیون به سبک روستیک خودنمایی کرده و حسی گرم و دوست داشتنی به فضا می بخشد. تمام کفپوش ها با استفاده از چسب یا پیچ و مهره مستقیماً بر روی کف نصب می شوند اما کف کاذب کمی متفاوت بوده و به دلیل قابلیت های منحصر بفرد خود با نام کف مرتفع یا کف متحرک شناخته شده است.

کف کاذب با استفاده از پایه های مرتفع بر روی سازه آماده نصب می شود. این کفپوش سطحی با ارتفاع برای تردد افراد فراهم می نماید و گزینه ای ایده آل برای پوشش سیم ها و کابل های ارتباطی به شمار می آید.

اجزای این کف یکسری قطعات پیش ساخته هستند که بر روی کف اصلی قرار گرفته و تاسیسات را پنهان می کنند، از این رو در اماکن و ساختمان های مختلف کاربرد دارد.

در فاصله بین کف کاذب و کف اصلی ممکن است لوله های آب گرم یا آب سرد، سیم برق، تجهیزات تهویه هوا، کابل های مخابرات و سایر منصوبات برقی و مکانیکی عبور داده شوند که با اجرای کفپوش مرتفع امکان دسترسی و یا تعمیر آن ها وجود خواهد داشت.

هدف از نصب کف کاذب ایجاد یک فضای خالی در زیر کف به منظور پوشش تاسیسات برقی و مکانیکی و امکان دسترسی راحت به آن ها است. این محصول به دلیل ایمنی با استفاده از تایل های فلزی ساخته شده و بر روی پایه هایی که فواصل موازی دارند محکم می شوند.

لازم به ذکر است که این تایل ها را می توان جا به جا نمود و ارتفاع کف را نیز تنظیم کرد. فاصله زیر کف به حدی است که افراد می توانند وارد آنجا شده

انواع کف کاذب

کف کاذب آلومینیومی

این نوع کف همانطور که از نامش پیداست از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود و تولید آن به روش ریخته گری باعث افزایش تراکم و مقاومت فشاری این محصول شده است. زیبایی، ظرافت، وزن سبک و تنوع طراحی کف کاذب آلومینیوم استفاده از این کفپوش را رواج داده است.

از جمله انواع کف کاذب آلومینیومی می توان موارد زیر را نام برد:

کف کاذب آلومینیومی با روکش HPL

کف کاذب آلومینیومی با روکش پی وی سی

کف کاذب آلومینیومی با روکش پی وی سی آنتی استاتیک

کف کاذب آلومینیومی با روکش موکت

مزایا

تایل کف کاذب آلومینیومی وزن بسیار سبکی دارد و بار مرده بر ساختمان وارد نمی کند، از این رو در طبقات بالا از این نوع کفپوش استفاده می شود.

آلومینیوم ماده ای قابل بازیافت است. چنانچه پس از چند سال تصمیم به تعویض کف ساختمان گرفتید می توانید مواد اولیه آن را بازیافت کنید.

این کفپوش متحرک به دلیل مقاومت در برابر رطوبت دچار زنگ زدگی نمی شود، از این رو می توان آن را در مناطق مرطوب و شرجی نصب نمود.

  • ۰۰/۰۴/۲۷
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی