نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

  • ۰
  • ۰

سازه LSF

سازه LSF که اختصار Light Weight Steel Frame می باشد، سازه فولادی سبکی است که در دسته سیستم های نوین ساختمانی قرار می گیرد. استفاده از این سازه معمولا در ساخت ساختمان هایی با تعداد طبقات کم که معمولا تا 5 طبقه می باشد، صورت می گیرد.

سازه LSF نمونه ای از سازه های از پیش ساخته شده ای است که پس از ساخت در کارگاه به محل مورد نظر برده شده و نصب می گردد. از این سازه در جهت ایجاد پایداری ساختمان استفاده می شود.

از برترین ویژگی های این سازه می توان به کاهش 50 درصدی وزن ساختمان با استفاده از آن اشاره کرد. در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان توضیحات بیش تر در زمینه سازه LSF می پردازیم.

سازه lsf

همان گونه که گفته شد، سازه LSF نمونه ای از سیستم های نوین ساختمانی می باشد که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. آن چه که باعث ایجاد تمایز این سازه با سایر سازه ها می شود، مقاطع فولادی جدار نازک آن ها می باشد.

از ویژگی های این مقاطع می توان به وزن کم و استفاده آسان از آن ها اشاره کرد. سیستم سازه LSF در بیش تر پروژه های ساختمانی در کنار سقف سبک مورد استفاده قرار می گیرد. اما امکان استفاده از آن در کنار انواع سقف امکان پذیر می باشد.

سقفی که در نهایت در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد، شیب دار بوده و در ساخت آن از خرپای فلزی استفاده می شود. در اجرای دیگر قسمت های ساختمان که از سازه ال اس اف در آن استفاده شده است، پروفیل های سرد نورد شده به کار می رود.

در اجرای نمای ساختمان از متریالی هم چون سنگ، آجر نما، نمای PVC و غیره استفاده می شود. از این سازه به عنوان یک سیستم مستقل در ساختمان سازی استفاده می شود که قابلیت ترکیب با سیستم های سازه ای دیگر را دارا می باشد. این سازه در ابعاد مختلفی تولید شده و ضخامت آن می تواند متغیر باشد.

اجزای تشکیل دهنده سازه LSF

به طور کلی اجزای تشکیل دهنده سازه LSF به سه بخش تقسیم بندی می شوند. یکی از اجزای تشکیل دهنده این سازه، ورق و ستون های فولادی و گالوانیزه می باشند. از دیگر اجزای تشکیل دهنده صفحاتی از جنس پی وی سی هستند که از آن ها به عنوان عایق حرارتی استفاده می شود.

استفاده از این صفحات به عنوان عایق می تواند هزینه های مصرف انرژی را تا اندزه زیادی کاهش دهد. دیواره بتنی پیش ساخته که در سازه های قاب فلزی سبک مورد استفاده قرار می گیرد، از دیگر اجزای تشکیل دهنده سازه بتنی می باشد.

  • ۰۰/۰۴/۲۱
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی