نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

  • ۰
  • ۰

نکات مهم در نوسازی ساختمان

تعیین اولویت ها

در نوسازی منزل اولویت های خود را مشخص کنید. تعیین کنید چه چیزی در دکوراسیون داخلی برای شما مهم تر است. آیا کفپوش بسیار اهمیت دارد یا نصب کابینت در آشپزخانه! لیستی از انتظارات خود تهیه نموده و آنها را بر اساس اولویت مرتب کنید.

با انجام این کار راحت تر می توانید وقت و بودجه خود را طبق اولویت ها صرف نمائید. اگر برای بازسازی بودجه زیادی در نظر نگرفته اید باید تنها تغییرات جزئی در خانه اعمال نمائید و از صرف هزینه سنگین برای سایر امور خودداری کنید.

گاهی اوقات تغییراتی بسیار ساده نظیر رنگ آمیزی دیوار می تواند تغییری اساسی در چهره ساختمان به وجود آورد. بنابراین با توجه به بودجه اولویت بندی کرده و برای نوسازی آماده شوید.

تعیین بودجه

نوسازی یک بنا باید بر اساس برنامه ریزی و بررسی معماری آن صورت گیرد زیرا در غیر اینصورت تلفات جانی و مالی به همراه خواهد آورد. بازسازی به منظور فروش یک بنا و یا تغییر در سبک زندگی انجام می شود که این دو امر نقش تعیین کننده ای در میزان بودجه برای این کار ایفا می کنند.

قبل از اقدام به بازسازی ساختمان باید میزان بودجه را در نظر گرفت. تنها با تخمین بودجه می توان یک برنامه ریزی دقیق و اصولی آماده کرد و تکلیف مجریان طرح بازسازی را برای ارائه طرح روشن نمود.

گاهی اوقات ممکن است هزینه ای که برای نوسازی ساختمان محاسبه می کنید بالا رود که با مشورت با طراحان می توانید راهکاری برای آن اندیشیده و طرحی مناسب با بودجه تهیه کنید.

زمان بندی انجام پروژه

مراحل انجام نوسازی ساختمان را طبق زمان بندی که از قبل آماده نمودید انجام دهید. زمان بندی به کارها نظم می بخشد و از سردرگمی جلوگیری می کند. علاوه بر آن روند اجرای پروژه با سرعت بیشتری صورت می پذیرد و از صرف هزینه های اضافی ممانعت می گردد.

تعیین معمار و مجری طرح

قبل از انتخاب معمار برای پروژه بازسازی منزل خود ابتدا نمونه کارهای وی را ببینید و از مهارت وی اطمینان حاصل کنید، زیرا در غیر اینصورت مجبور به صرف وقت و هزینه بالا برای رسیدن به طرح خود توسط یک مجری ناکارآمد خواهید شد. انتخاب درست مجری طرح رابطه مستقیمی با کیفیت کار و زمان اجرای پروژه دارد.

تعویض تاسیسات ساختمان

تاسیسات آب، برق، گاز و تلفن را بررسی نمائید تا اگر مشکلی در عملکرد آن ها وجود دارد نسبت به تعمیر اقدام نمائید. بازسازی تاسیسات ساختمان هزینه بسیار باایی نیاز دارد اما در هر صورت باید از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کرد تا بعد از نوسازی ایرادی در آن ها ایجاد نشود.

 دقت در اندازه گیری ها

از جمله مواردی که عدم توجه به آن هزینه بسیاری بر دوش صاحب خانه می گذارد اندازه گیری المان های مختلف است. برای مثال اگر طول و عرض کابینت آشپزخانه کم یا زیاد شود نصب آن را با مشکل مواجهه کرده و برای ایجاد ابعاد جدید متحمل به پرداخت هزینه اضافی به کابینت ساز خواهید شد.

قیمت نوسازی ساختمان

در هزینه مربوط به نوسازی ساختمان عوامل متعددی مانند متراژ ساختمان، عمر بنا و قسمت هایی که نیاز به نوسازی دارند، موثر هستند. حتی شرکتی که پیمانکاری پروژه را بر عهده می گیرد، بنابر تاثیرش در بخش های مختلف بازسازی، در هزینه ها نقش مهمی ایفا می کند. در نتیجه برای نوسازی ساختمان باید با توجه به بودجه، اولویت ها را مشخص کرده و مطابق با آن ها اقدام نمود.

  • ۰۰/۰۴/۲۰
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی