نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

  • ۰
  • ۰

ابعاد مناسب زمین برای ساخت وساز

تا زمانی که نیاز بشر به مسکن وجود دارد ساخت و ساز اهمیت خود را از دست نمی‌دهد. از این رو قصد داریم در این مقاله به اجزای مختلف ابعاد مناسب زمین برای ساخت وساز به خوبی بپردازیم. با ما همراه باشید.باید این نکته مهم را در نظر بگیریم که ابعاد مناسب زمین برای ساخت وساز بسیار حائز اهمیت است .باید قبل از طراحی نقشه و شروع ساخت، آن را مورد بررسی قرار دهیم.مهندسان و ناظران ساخت و ساز یک سری قوانین و دستورالعمل را برای ابعاد بخش‌های مختلف یک سازه دارند. اما در اینجا سوالی که مطرح است این است :بهترین ابعاد برای ساخت و ساز باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

پیمانکاری ویلا و خرید زمین با ابعاد مناسب

خرید ویلا در شهرهای شمالی روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند .و همین امر موجب شده است تا پیمانکاری ویلا نیز رونق چشمگیری داشته باشد. البته در این بین ممکن است افراد سودجو به مسائل فنی و مهندسی خیلی توجه نکنند .ولی در کل باید یکسری معیارها در ابعاد مناسب زمین برای ساخت وساز مد نظر قرار بگیرد تا در ساخت ویلا، مجوزهای لازم صادر بشود.

اولین مرحله ابعاد مناسب زمین برای ساخت وساز

اولین مرحله برای ساخت یک ویلا خرید زمینی با ابعاد مناسب است. البته متراژ و نقشه‌ای که صاحب زمین برای اجرای ویلا در ذهن خود دارد .می‌تواند روی ابعاد زمین مؤثر باشد. معمولاً زمینهایی که برای کاربری ساخت مسکن و ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرند به صورت مربع یا مستطیل هستند.که توصیه می‌شود برای ساخت ویلاهای بزرگ و محوطه سازی آن‌ها از زمین‌های مستطیل شکل استفاده کنید تا بتوان فضای ورودی بیشتری را طراحی کرد.

در زمین‌های مستطیلی شکل طول زمین نسبت به عرض آن بیشتر است .بخش زیادی از محوطه ویلا در بخش جلوی ساختمان قرار می‌گیرد.امروزه به علت قواره بندی زمین‌ها به خصوص در فضای مرکز شهر، انتخاب ابعاد زمین کمی مشکل شده است .ولی باز هم می‌توان زمین‌هایی با متراژ بالا در اطراف شهر پیدا کرد که قدرت انتخاب بیشتری به صاحب ملک می‌دهد.

نکته بعدی اریب بودن زمین می‌باشد اریب بودن زمین می‌تواند در ساخت و ساز ویلا مشکل ایجاد کند. پس در صورتی که زمین دارای مشکلات این چنینی باشد ؛ باید بخش اریب در محوطه ویلا قرار بگیرد و در بخش زیربنا لحاظ نشود.البته در برخی از زمین‌های زیر ساخت به علت این که محوطه بیرونی زیادی وجود ندارد قسمت‌های اریب برای طراحی پاسیو، بالکن و در نظر گرفته می‌شود ولی زیبایی آنچنانی به ویلا نخواهد داد.

  • ۰۰/۰۲/۲۹
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی