نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

  • ۰
  • ۰

تجهیزات ساختمانی سنگین برای اهداف مختلف در پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند، انتخاب انواع مختلف تجهیزات سنگین بستگی به اندازه ی کار و شرایط اقتصادی پروژه دارد.این امر در روند ساخت و ساز و سرعت بخشیدن به آن نقش مهمی دارد.

انواع مختلف تجهیزات سنگین که معمولا در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از :

بیل مکانیکی ، بیل مکانیکی معکوس، بولدوزر، گریدر ( جاده صاف کن)، تراکتور، ترنچر، لودر، جرثقیل، کفپوش کننده، فشرده ساز، کامیون کمپرسی، ماشین حفاری، غلتک و … .

در این مقاله سعی بر آن است که برخی از تجهیزات بالا را مورد بررسی قرار دهیم و به معرفی آنها بپردازیم.

بیل مکانیکی یکی از تجهیزات بسیار مهم است که استفاده گسترده ای در صنعت ساخت و ساز از آن می شود. وظیفه ی اصلی آن انجام حفاری است اما از آن برای اهداف بسیار دیگر نظیر گودبرداری در رودخانه، بریدن درختان و تخریب استفاده می شود.

– بولدوزرها نوع دیگری از تجهیزات حفاری در خاک هستند که برای حذف لایه های خاکی تا عمق خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. پاکسازی خاک ها به وسیله ی صفحه ی متخلخل که در جلوی آن قرار دارد انجام می گیرد.این صفحات را می توان با استفاده از پیستون های هیدرولیکی پایین آورد.

– لودر در محل ساخت و ساز استفاده می شود تا مواد را در کامیون ها بارگذاری کند. این مواد ممکن است خاک های ناشی از حفاری، نخاله های تخریب، مواد خام و … باشند. در جلوی لودر یک محفظه سطل مانند بزرگ قرار دارد که با بازویی کوتاه به حرکت در می آید.

– برج های جرثقیل ثابت هستند که برای ساخت سازه های بلند مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از این تجهیزات می توان مواد سنگین از قبیل بلوک های بتونی، توری های فولادی و قاب ها را بالا برد.

  • ۰۰/۰۱/۲۵
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی