نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

  • ۰
  • ۰

چگونه ساخت و ساز را شروع کنیم؟ اگر شما صاحب زمینی هستید و برای اولین بار قصد ساخت یک ساختمان را دارید و می خواهید ساخت و ساز را در آن شروع کنید و ساختمانی را احداث کنید، نیاز به تجربه بسیار زیاد دارید و همچنین باید یکسری کارها را انجام دهید.

مراجعه به خدمات الکترونیک شهر:اولین کار این است که  به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنید تا کارشناسی را برای بازدید و انجام بررسی در زمینه مطابقت وضع موجود ملک با سند آن و شرایط کلی موجود ملک بفرستد.

اخذ دستور نقشه ساخت:براساس بازدید انجام شده، دستور نقشه ساخت به مالک داده می شود. آموزش طراحی نمای ساختمان در این نقشه ساخت، کروکی زمین مشخص شده و همچنین سطح اشغالی که در آن محدوده از زمین، مالک ساختمان می تواند ساخت و ساز انجام دهد، نیز باید مشخص گردد.

ارجاع دستور نقشه ساخت به مهندس معمار:مالک ساختمان، دستور نقشه را به مهندس معمار می دهد تا بر مبنای آن نقشه معماری ترسیم شود. چگونه ساخت و ساز ویلا را شروع کنیم؟ در این مرحله براساس شرایط و نظر مالک و مهندس تعیین می شود که اسکلت ساختمان بتنی باشد یا فلزی. در پایان مطلب، مقایسه‌ بین ساختمان بتنی و اسکلت فلزی برای شما آورده شده است. محاسبات سازه نیز در این مرحله انجام می شود و در نهایت نقشه سازه و تاسیسات کشیده می شود.

تعیین ناظر ساختمان:مالک برای تعیین ناظر ساختمان، باید به سازمان نظام مهندسی مراجعه کند. کار عمرانی چیست در سطح اشغال بیشتر از ۲۵۰۰ متر در تهران، می بایست نقشه های ساختمان توسط سازمان نظام مهندسی تایید شود.

اخذ پروانه ساخت:پس از تایید نقشه ها و مهر و امضای آن به وسیله طراح، نقشه ها بار دیگر به دفتر خدمات ارسال شده و شهرداری، نقشه ها را براساس کاربری و تعداد طبقات بررسی کرده و فیش عوارض ساختمان را صادر می کند. حال باید فیش عوارض را پرداخت کرده تا شهرداری برای ملک شما، پروانه ساختمانی و برگه شروع به کار صادر کند. برای شروع به کار ساخت، مالک باید با ناظر قرارداد امضا کرده و همچنین برگه شروع به کار را نیز به امضای ناظر برساند. طراحی نما مدرن ساختمان اگر ساختمان دارای مجری نیز می باشد، این برگه باید توسط مجری نیز امضا شود، در غیر این صورت مالک طبق متعهد می شود که خودش به صورت خویش فرما اجرای ساختمان را برعهده می گیرد و مسئولیت اجرا را نیز قبول می کند.

بازدید از ملک توسط ناظر و مجری:کلیه نقشه ها توسط ناظر و مجری بررسی می شود و انها از محل ملک نیز بازدید به عمل می آورند و اگر نقشه ها با شرایط ملک مغایرت داشته باشد، باید به طراح یا شهرداری اعلام شود تا اصلاحات لازم روی نقشه ها اعمال گردد. سرانه طراحی موزه ناظر باید همچنین وضعیت ملک را از لحاظ ایمنی و خطر ریزش بررسی کند و تمهیدات لازم را برای پیشگیری از بروز حادثه در هنگام تخریب، عملیات گودبرداری و سایر مراحل ساخت و ساز در نظر بگیرد.

انجام بیمه ساختمان و الزامات شهرداری:یکی از مهم ترین مراحل قبل از شروع ساخت و ساز، انجام بیمه ساختمان می باشد. مسجدسازان تهران شهرداری نیز الزاماتی برای شروع پروژه به مالک ابلاغ می کند. مانند متمایز کردن ملک در حال تخریب و نوسازی از دیگر ملک ها با انجام رنگ آمیزی مشخص، ایمن کردن محل عبور و مرور عابرین و خودروها، نصب تابلویی که مشخصات پروژه و شماره پرونده شهرداری و همینطور متراژ و تعداد طبقات ساختمان و نام مهندس ناظر و مجری در آن نوشته شده باشد. چگونه ساخت و ساز را شروع کنیم؟ با انجام این کارها، همه چیز برای آغاز عملیات ساختمانی فراهم شده است.

 

  • ۹۹/۱۱/۱۱
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی