نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

نشریه تخصصی ساختمان

مرجع تخصصی استاندارد ها و اطلاعات ساختمان

  • ۰
  • ۰

مدارک مورد نیاز جهت دریافت پروانه ساخت در روستا ها:

مدارک مالک اعم از کارت ملی، شناسنامه

مدارک زمین اعم از سند یا فروش نامه با متراژ دقیق

درخواست کتبی

۱) درخواست صدور پروانه ساخت روستایی بصورت کتبی

در این مرحله که به عنوان اولین گام دریافت وپروانه ساخت روستایی محسوب میشود مالک می بایست درخواست مکتوب خود را جهت اخذ جواز به دهیار و شورای محل ارجاع دهد.

۲) بازدید دهیار و شوراء از ملک مربوطه

بعد از درخواست کتبی مالک به دهیار و شورای محل، افراد مربوطه برای بازدید ملک مورد نظر اقدام میکنند، در این مرحله چنانچه ملک مورد نظر در بافت مسکونی واقع شده باشد و مالکیت آن اثبات شده باشد، متراژ دقیق ملک را مشخص نموده و به درخواست مورد نظر پاسخ خواهند داد.

3)درخواست صدور پروانه ساخت روستایی به بنیاد مسکن

بعد از اخذ تائیدیه کامل از سوی دهیار، درخواست دیگری از طرف دهیار بابت ملک فوق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داده میشود تا اقدامات اولیه در خصوص آن صورت گیرد.

۴) بازدید مهندس بنیاد ناظر بر پروژه های روستایی

ناظر بنیاد مسکن برای بازدید به محل مورد نظر اعزام شده و با در نظر گرفتن فاکتورهای جواز ساخت، تائیدیه خود را نسبت به این ملک اعلام و ابلاغ می نماید.

5) تائیدیه ناظر بنیاد مسکن و مهر و امضاء رئیس بنیاد (دریافت پروانه ساخت)

تائیدیه ناظر در اولین فرصت به رئیس بنیاد ارجاع داده میشود و در نهایت با تائیدیه نهایی که با مهر و امضا صورت میگیرد درخواست صدور پروانه ساخت روستایی در سیستم ثبت میشود.

ضوابط مربوط به نحوه ساخت و ساز در روستا

۱- هر گونه ساخت و ساز باید صرفا در داخل محدوده طرح هادی مصوب که طبق ضوابط و مقررات مندرج در بند ۱۰ مجاز باشد و ساخت و ساز در خارج از محدوده طرح عادی ممنوع می باشد.

۲- تمامی ساکنین روستا، کلیه دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی و همه دست اندرکاران عمران روستایی، قبل از شروع ساخت و ساز در روستا در محدوده طرح هادی باید برای اخذ پروانه ساختمان، هماهنگی های مربوطه را با دهیاری روستا و در صورت فقدان دهیاری، از طریق اعضاء شورای اسلامی با ارائه یک تقاضای کتبی و مدارک مورد نیاز از مرجع ذیربط پروانۀ ساختمانی، اقدام نمایند.

۳- برای جلوگیری از تخلفات مربوط به ساخت و ساز غیرمجاز در روستا ، باید در کلیه عملیات ساختمانی که در محدوده مصوب طرح عادی است، رعایت مفاد پروانه ساختمانی صادره توسط کلیه سازندگان، ساکنین، تمامی دستگاه های اجرایی و دیگر دست اندرکاران عمران روستایی الزامی می باشد.

۴- لازم به ذکر است که دهیاری و در صورت فقدان آن، اعضاء شوراهای اسلامی روستا اختیار این را دارند که  از هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز و بدون پروانه ساختمان در داخل محدوده مصوب طرح هادی جلوگیری نموده و سازنده و متقاضی را راهنمایی و برای اخذ پروانه ساختمان به مرجع ذیربط معرفی نمایند. و در صورت عدم توقف عملیات ساخت و ساز غیرمجاز در روستا ، در اولین فرصت ممکن، دهیار و یا شورا و حتی بخشداری می تواند  اقدامات قانونی لازم را به صورت کتبی به مرجع ذیربط گزارش دهد.

۵- و در پایان کار ساخت و ساز، برای صدور سند مالکیت ساختمان در روستا، اداره ثبت و اسناد شهرستان مکلف است برای صدور سند، استعلام مبتنی بر غیرمجاز نبودن ملک ساخته شده را از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اخذ نماید و در صورت بلا مانع نبودن مراحل ساخت و ساز، سند صادر شود.

  • ۹۹/۱۰/۱۷
  • هنگامه میرزایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی